top of page

Algemene voorwaarden

1.
Inschrijving, betaling en Offertes

1.1 Inschrijving voor de training dient te geschieden via het daarvoor bestemde inschrijvingsformulier.

1.2 De betaling dient te worden voldaan binnen de aangegeven termijn na ontvangst van de factuur.

1.3 De inschrijving is pas definitief na ontvangst van de betaling.

1.4 Offertes van PROacteren training & advies zijn vrijblijvend, en kunnen door PROacteren training & advies worden herroepen totdat de overeenkomst is ondertekend tenzij in de offerte uitdrukkelijk schriftelijk anders is bepaald of een termijn is bepaald voor de acceptatie van de offerte (geldigheidsduur).

1.5 Opdrachtgever heeft na ondertekening van de offerte 14 dagen bedenktijd, binnen deze tijd kan de overeenkomst kosteloos worden ontbonden.

1.6 PROacteren training & advies brengt de offerte schriftelijk dan wel elektronisch uit.

1.7 De offerte omvat een nauwkeurige omschrijving van de werkzaamheden. De offerte geeft verder, indien mogelijk, een indicatie van de duur van de werkzaamheden en geeft inzicht in de prijs voor de werkzaamheden.

2. Leveringstermijn en planning.

2.1 Bij een incompany training heeft de opdrachtgever de verantwoordelijkheid om een passende accommodatie/ruimte, benodigde informatie en/of materialen te regelen/organiseren volgens de voorwaarden die PROacteren training & advies stelt in de trainingsvoorwaarden of zoals afgesproken in het planningsproces. Waarbij passende oppervlakte, veiligheid, privacy belangrijke aspecten zijn om de training succesvol te laten verlopen.

2.2 Bij annulering door de opdrachtgever vanaf 28 tot en met 15 dagen voor aanvang van de eerste trainingsdag, kan PROacteren training & advies in de regel deze trainingsdagen niet meer elders effectueren. In dat geval is de opdrachtgever een annuleringsbedrag van 50% van de totaalkosten van de gehele training aan PROacteren training & advies verschuldigd, vanaf 14 dagen tot en met 2 dagen voor aanvang van de eerste trainingsdag is de opdrachtgever een annuleringsbedrag van 80% van de totaalkosten van de gehele training aan PROacteren training & advies verschuldigd. Vanaf 1 dag annulering voor aanvang van de eerste trainingsdag tot en met de startdatum zelf is de opdrachtgever een annuleringsbedrag van 100% van de totaalkosten van de gehele training aan PROacteren training & advies verschuldigd.

2.3 Termijnen waarbinnen de werkzaamheden dienen te zijn afgerond, zijn slechts te beschouwen als een fatale termijn indien dit uitdrukkelijk is overeengekomen dan wel indien dit uit de aard van de overeenkomst voortvloeit.

2.4 De overeenkomst kan - tenzij uitvoering blijvend onmogelijk is - door opdrachtgever niet wegens termijnoverschrijding aan de zijde van PROacteren training & advies worden ontbonden, tenzij PROacteren training & advies de overeenkomst ook niet of niet geheel uitvoert binnen een aan PROacteren training & advies na afloop van de overeengekomen leveringstermijn schriftelijk aangezegde redelijke termijn. Ontbinding is dan toegestaan conform artikel 265 Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.

2.5 Voor of na totstandkoming van de overeenkomst worden de data van de trainingen gepland in overleg met opdrachtgever. PROacteren training & advies komt met opties van data van de training(-en) waarbij een trainer en eventueel acteur beschikbaar is. De opdrachtgever dient binnen twee weken te reageren of de opties akkoord zijn of niet, bij gebreke waarvan PROacteren training & advies de data bindend vast stelt. Indien Opdrachtgever binnen de voornoemde termijn niet akkoord is, wordt er in onderling overleg nieuwe data vastgesteld. Opdrachtgever krijgt een schriftelijke bevestiging van de planning van de trainingen.

2.6 PROacteren Training & Advies behoudt zich het recht voor om de training te wijzigen, te annuleren of te verplaatsen naar een andere datum of locatie.

2.7 In het geval van annulering door PROacteren Training & Advies, zal het betaalde bedrag volledig worden terugbetaald.

3.
Uitvoering van de opdracht

3.1 PROacteren training & advies zal bij de uitvoering al haar werkzaamheden de zorg van een goed opdrachtnemer in acht nemen en de werkzaamheden uitvoeren zoals een redelijk bekwaam en redelijk handelend vakgenoot dat zou doen.

3.2 Alle opdrachten beschouwt PROacteren training & advies als uitsluitend aan haar gegeven, ook indien het de uitdrukkelijke of stilzwijgende bedoeling is dat een opdracht door een bepaalde persoon zal worden uitgevoerd. De werking van artikel 7:404 BW, dat voor het laatstgenoemde geval een regeling treft, en de werking van artikel 7:407 lid 2 BW, dat een hoofdelijke aansprakelijkheid vestigt voor situaties waarin aan twee of meer personen een opdracht is gegeven, zijn uitdrukkelijk uitgesloten.

3.3 Overeenkomsten worden door PROacteren training & advies uitsluitend uitgevoerd ten behoeve van de opdrachtgever. Derden kunnen aan de inhoud van de werkzaamheden, en meer in het algemeen aan de wijze waarop aan die Werkzaamheden uitvoering is gegeven, geen rechten ontlenen.

4.
Verplichtingen Opdrachtgever

4.1 De opdrachtgever zal PROacteren training & advies steeds tijdig alle voor een behoorlijke uitvoering van de nuttige en noodzakelijke gegevens of inlichtingen verschaffen en alle medewerking aan een zo optimaal mogelijke uitvoering verlenen.

4.2 De opdrachtgever verplicht zich tot het scheppen van zodanige omstandigheden dat de door PROacteren training & advies beschikking gestelde personen de werkzaamheden op veilige wijze kunnen verrichten. De opdrachtgever vrijwaart PROacteren training & advies voor enige schade die PROacteren training & advies lijdt indien zodanige omstandigheden niet aanwezig zijn.

4.3 De opdrachtgever zal noch tijdens de duur van de overeenkomst, noch binnen een periode van een jaar na beëindiging van die overeenkomst, de door PROacteren training & advies ter beschikking gestelde persoon in diens onderneming of in een daaraan verwante onderneming werkzaam laten zijn, anders dan op basis van een overeenkomst met PROacteren training & advies.

4.4 Alle rechten(copyright) van intellectuele eigendom op alle krachtens de overeenkomst ontwikkelde of ter beschikking gestelde programmatuur, apparatuur of andere materialen, zoals Virtual Reality, films en readers, berusten uitsluitend bij PROacteren training & advies. De opdrachtgever verkrijgt uitsluitend de gebruiksrechten en bevoegdheden die bij deze voor waarden of anderszins uitdrukkelijk worden toegekend en voor het overige zal de opdracht‐ gever programmatuur of andere materialen niet verveelvoudigen of daarvan kopieën vervaardigen en/of ter beschikking stellen van derden.

4.5 Opdrachtgever verplicht zich tegenover PROacteren training & advies tot het direct na afloop wissen van de beeld- en of geluidsregistraties, die tijdens een training zijn gemaakt, tenzij partijen anders overeenkomen.

5.
Intellectueel eigendom

5.1 PROacteren Training & Advies. behoudt zich alle rechten voor met betrekking tot producten van de geest welke zij gebruikt of heeft gebruikt in het kader van de uitvoering van de overeenkomst, voor zover deze uit de wet voortvloeien. PROacteren Training & Advies. is gerechtigd om een aan de opdrachtgever verschuldigd bedrag overeenkomstig de wettelijke bepalingen te verrekenen met een door haar opeisbare vordering op diezelfde opdrachtgever. Indien de opdrachtgever in verzuim is, zijn eventuele volgende facturen of vorderingen zonder ingebrekestelling ineens en integraal opeisbaar.

5.2 Het is opdrachtgever uitdrukkelijk verboden die producten, waaronder mede begrepen trainingsmateriaal, trainingsmethoden, werkwijzen, adviezen, (model)formulieren en andere geestesproducten van PROacteren Training & Advies., een en ander in de ruimste zin des woords, al dan niet met inschakeling van derden te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren.

5.3 Het is opdrachtgever niet toegestaan hulpmiddelen die bij de totstandkoming van die producten zijn aangewend aan derden ter hand te stellen, anders dan ter inwinning van een deskundig oordeel omtrent de werkzaamheden van PROacteren Training & Advies.. 

6. Aansprakelijk-heid

6.1 PROacteren Training & Advies. is aansprakelijk voor tekortkomingen in de uitvoering van de werkzaamheden voor zover deze het gevolg zijn van het niet in acht nemen door PROacteren Training & Advies. van de zorgvuldigheid, deskundigheid en het vakmanschap die zij bij het uitvoeren van de Werkzaamheden in acht dient te nemen.

6.2 De aansprakelijkheid van PROacteren Training & Advies. voor nalatigheden of fouten is beperkt tot die schadegevallen waarvoor aansprakelijkheid door de verzekeraar van PROacteren Training & Advies. wordt erkend en tot het bedrag dat volgens de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van PROacteren Training & Advies. wordt uitgekeerd. De opdrachtgever heeft te allen tijde recht op inzage in de verzekeringspolis.

6.3 Als er, om welke reden dan ook, geen uitkering volgens de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van PROacteren Training & Advies. volgt, is de aansprakelijkheid van PROacteren Training & Advies. beperkt tot directe schade (en geen gevolgschade) en tot het bedrag van de door PROacteren Training & Advies. aan de opdrachtgever in rekening gebrachte Honorarium.

6.4 De in de voorgaande bepalingen vermelde beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet bij opzet of bewuste roekeloosheid van PROacteren Training & Advies. bij de uitvoering van de werkzaamheden van de desbetreffende overeenkomst.

7.
Klachtrecht-

regeling

Klachtrechtregeling

7.1 Deze klachtrechtregeling is van toepassing op alle deelnemers aan trainingen die worden aangeboden door PROacteren training & advies.

7.2 Het doel van deze regeling is om een procedure vast te stellen voor het indienen, behandelen en afhandelen van klachten met betrekking tot de trainingen.

7.3. Indienen van een klacht

Klachten kunnen per e-mail worden ingediend bij info@proacteren.nl.

7.4 De klacht dient een duidelijke omschrijving van de aard van de klacht, de relevante feiten en de namen van eventuele betrokken personen te bevatten.

7.5. Behandeling van de klacht

Binnen vijf werkdagen na ontvangst van de klacht ontvangt de klager een ontvangstbevestiging.

 De klacht wordt binnen vier weken na ontvangst in behandeling genomen door een onafhankelijke klachtenfunctionaris of commissie.

7.6 Indien de behandeling van de klacht naar verwachting langer dan vier weken zal duren, wordt de klager hiervan tijdig op de hoogte gebracht, met vermelding van de redenen voor de vertraging.

7.7 Beslissing en afhandeling

De klachtenfunctionaris of commissie neemt een beslissing over de klacht en informeert de klager schriftelijk over de uitkomst, inclusief de motivering van de beslissing.

Indien de klacht gegrond wordt bevonden, zullen passende maatregelen worden genomen om de situatie te corrigeren en herhaling te voorkomen.

7.8 Beroep

Indien de klager het niet eens is met de beslissing, kan hij/zij binnen vier weken na ontvangst van de beslissing in beroep gaan bij [naam onafhankelijke beroepsinstantie].

7.9 Geheimhouding

Alle betrokkenen bij de klachtenprocedure zijn verplicht tot geheimhouding van alle informatie die tijdens de behandeling van de klacht aan de orde komt.

7.10 Registratie en rapportage

Alle klachten en de uitkomsten van de klachtenprocedures worden geregistreerd en jaarlijks geanalyseerd om trends te identificeren en verbeteringen door te voeren.

bottom of page